Opšti uslovi poslovanja
OPŠTI USLOVI POSLOVANJA VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd, Krunska br. 48
Delatnost tur -operator, sifra delatnosti 7912, matični broj: 21214035, PIB: 109631526,
www.vivatravel.rs, call centar 011/7852800, e-mail: office@vivatravel.rs
1. UVOD
Ovi Opšti uslovi poslovanja (u daljem tekstu označeni i kao: Opšti uslovi ili Uslovi) definišu uslove ugovaranja putovanja preko sajta na veb adresi www.vivatravel.rs (u daljem tekstu: Agencija).
Ovim Opštim uslovima poslovanja definišu se svi odnosi između Agencije i Putnika u vezi sa programom, ponudom, prihvatanjem ponude, te prodajom turističkih aranžmana elektronskim putem, a sve u skladu sa važećim Zakonom o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021), Zakonom o turizmu ("Sl. glasnik RS", br. 17/2019) i Zakonom o elektronskoj trgovini ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 95/2013 i 52/2019).
Kupovinom preko web sajta www.vivatravel.rs Putnik se u celini saglašava sa sadržinom i primenom ovih Opštih uslova poslovanja Agencije, na sve odnose između Agencije i Putnika u vezi sa registracijom, ponudom, prihvatom ponude i kupovinom turističkih aranžmana, osim ukoliko je pisanim putem između Agencije i Putnika izričito drugačije dogovoreno.
Ovim Opštim uslovima poslovanja definišu se:
- Korišćenje internet sajta VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd;
- Sadržaj sajta;
- Sprečavanje pristupa nepoželjnim posetiocima sajta;
- Opšti uslovi registracije, rezervacija i kupoprodaja turističkih aranžmana;
- Način plaćanja;
- Prava i obaveze VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd;
- Rešavanje prigovora putnika;
- Pravo putnika na odustanak od Ugovora i druga prava u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača;
- Reklamacije Putnika;
- Zakon i nadležnosti;
- Ograničenja;
- Opšti uslovi prikupljanja, korišćenja i obrade ličnih podataka putnika, i
- druga pitanja od značaja za Ugovorni odnos organizatora i putnika.
2. KORIŠĆENJE INTERNET SAJTA
Zvanični sajtu Agencije (u daljem tekstu „Sajt“) je zaštićen autorskim pravima i svaka neovlašćena upotreba može predstaviti kršenje Zakona o autorskim i srodnim pravima, Zakona o žigovima ili drugih zakona iz oblasti intelektualne svojine. Osim ukoliko je drugačije naznačeno na drugom mestu na ovom sajtu, sav sadržaj možete pregledati, kopirati, štampati ili preuzeti isključivo za ličnu, nekomercijalnu upotrebu i u informativne svrhe, pod uslovom da sve naznake o autorskim pravima ili drugim vlasničkim informacijama koji su sadržani u originalnom dokumentu zadržite u svim kopijama.
Sadržaj sajta se ni na koji način ne može menjati, reprodukovati ili javno prikazivati, izvoditi, distribuirati ili na drugi način koristiti u javne ili komercijalne svrhe.
Javno dostupne informacije na ovom sajtu imaju opštu informativnu svrhu i ne mogu da budu zamena za profesionalni savet. Sve savete i/ili informacije dobijene direktno ili indirektno preko sajta prihvatate na sopstveni rizik.
2.1. SADRŽAJ SAJTA
Celokupan sadržaj sajta je vlasništvo turističke agencije VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd ili agencije sa kojima je ona povezana, pri čemu su sva prava zadržana, osim u slučaju da je naznačeno drugačije. Upotreba sadržaja koja nije u skladu sa uslovima kupovine bez pismene saglasnosti vlasnika sadržaja strogo je zabranjena. Upotreba sajta VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd dozvoljava korišćenje sajta na sledeći način:
Svi korisnici sajta su dužni da se prilikom korišćenja sajta ponašaju u skladu sa važećim zakonima i propisima.
Sadržaj sajta se ne sme kopirati ili na bilo koji drugi način upotrebljavati i činiti dostupnim trećim licima bez pismene saglasnosti kompanije VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd.
Takođe, strogo je zabranjeno sadržaj sajta distribuirati, modifikovati, prikazivati-reprodukovati i prodavati.
Zabranjeno je objavljivati materijal kojim se vrši kleveta, povređuju prava, objavljuje uvredljiv, lažan, preteći, vulgaran, pornografski, prost sadržaj, ili se na bilo koji način podstiče krivično delo, protivzakonito delovanje ili ono koje poziva na građansku odgovornost.
Agencija će ovakav materijal ukloniti sa sajta bez prethodnog upozorenja korisnika.
Zabranjeno je svako lažno predstavljanje i objavljivanje netačnih podataka u vezi sa sajtom ili osobama vezanim za isti.
Zabranjeno je korišćenje sajta u propagandne svrhe.
Zabranjeno je svako korišćenje sajta radi prodaje usluga ili preporučivanja usluga korisnika ili trećih lica.
Zabranjeno je postavljanje ili transmisija virusa i svih kompjuterskih kodova, datoteka i programa koji na bilo koji način mogu oštetiti ili preuzeti kontrolu nad sajtom ili pratećom opremom.
3. SPREČAVANJE PRISTUPA NEPOŽELJNIM POSETIOCIMA SAJTA
Agencija VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd, zadržava pravo, da posetiocu sajta može obustaviti pristup ili korišćenje sajta, u bilo koje vreme ukoliko utvrdi da je posetilac svojim radnjama na sajtu ugrozio rad istog ili naneo štetu Agenciji.
Agencija nije u obavezi da o uskraćivanju prava pristupa sajtu obavesti posetioca sajta.
4. OPŠTI USLOVI REGISTRACIJE I REZERVACIJE PUTOVANJA
Ovim delom Opštih uslova regulišu se uslovi pod kojima Agencija prodaje, a putnik prihvata ponudu elektronskim putem, odnosno u elektronskom obliku, te elektronskim putem plaća ugovorenu kupoprodajnu cenu.
Putnik pravo na rezervaciju putovanja ostvaruje prethodnom registracijom na sajt Agencije, vršeći odabir turističkog aranžmana koji predstavlja javno dostupnu ponudu.
4.1. ODABIR I REZERVACIJA TURISTIČKOG ARANŽMANA
Odabir i rezervacija turističkog aranžmana se obavlja na sledeći način:
Izaberete paket aranžman koji vam odgovara, smeštaj i datum polaska potrebno je da aktivirate dugme REZERVIŠI kako biste otvorili stranicu sa prikazom slobodnih jedinica kapaciteta izabranog smeštaja.
Izaberite vrstu kapaciteta i kliknite na dugme REZERVIŠI. U postupku rezervacije postoje četiri važna koraka koje je neophodno proći kako bi Vaša rezervacija bila validna.
1. Korak - Odabir usluga
U prvom koraku birate broj osoba koje putuju (odrasli i deca), nakon čega klikom na dugme Dalje prelazite na sledeći korak.
2. Korak - Zahtev za rezervaciju
U drugom koraku dobijate osnovne informacije o aranžmanu i programu putovanja. Unosite u prazna polja podatke kupca aranžmana i podatke osoba koje će putovati. Takođe, birate ponuđene usluge koje se dodatno plaćaju (putno osiguranje). Ne možete preći na sledeći korak ukoliko niste potvrdili da ste sve navedene tačke pročitali i da ste saglasni sa istim.
3. Korak - Potvrda zahteva
Zahtev za rezervaciju je prihvaćen! Potrebno je da potvrdite zahtev klikom na link koji Vam je stigao na prijavljenu mail adresu. Nakon klika na dugme Dalje sa linka, stiže Vam obaveštenje o uspešno potvrđenom zahtevu. Redovno proveravajte elektronsku poštu treba da Vam stigne obaveštenje o raspoloživosti kapaciteta i predlog ugovora.
4. Korak - Zaključenje ugovora
Ukoliko nema slobodnih kapaciteta, stići će Vam na mail adresu informacija o poništenju rezervacije.
Ukoliko ima slobodnih kapaciteta, dostavlja se predlog Ugovora o putovanju koji prihvatate klikom na link iz Vaše mail adrese. Nakon toga možete preuzeti validnu dokumentaciju, instrukcije za plaćanje i primer uplatnice.
Uplatom akontacije prema zadatom uputstvu u roku od 48h, Vaša rezervacija je ostvarena.
U suprotnom se poništava.
4.2. PRIJEM REZERVACIJE OD STRANE VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd
Nakon prijema rezervacije, na email adresu Putnika, koja je evidentirana prilikom registracije, biće prosleđena potvrda da je rezervacija primljena od strane VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd. Ukoliko se desi da izostane potvrda Agencije, potrebno je proveriti ispravnost email adrese ili se obratiti putem telefona tehničkoj podršci Agencije.
VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd zadržava pravo otkazivanja rezervacije usled tehničkih i drugih razloga o čemu će Putnik biti obavešten putem email – a koji je naveo prilikom rezervisanja ili telefonom.
Nakon rezervacije Putnik je u obavezi da izvrši uplatu akontacije koja se vraća u slučaju da rezervacija nije potvrđena u roku od 48h ili ulazi u cenu aranžmana, dok se ostatak plaća po uslovima rezervacije.
5. PLAĆANJE
VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd omogućava plaćanje aranžmana iz svoje ponude na sledeći način i to uplatnicama, putem m/e-banking sistema, direktno u agenciji, IPS QR kodom i plaćanje platnim karticama. Način plaćanja Putnik bira pri rezervisanju usluge na sajtu https:// www.vivatravel.rs.
5.1. Plaćanje putem bankarske transakcije
Ako se Putnik odlučio za plaćanje putem bankarske transakcije, sistem Vam nakon kreiranja rezervacije, automatskim putem dostavlja instrukcije za plaćanje, sa jasno naznačenim pozivom na broj.
5.2. Plaćanje platnim karticama
Ako se Putnik odlučio za plaćanje platnom karticom online prilikom poslednjeg koraka pre potvrde rezervacije, sistem će Vas preusmeriti na link za sigurno plaćanje WSPay gde unosite podatke o Vašoj platnoj kartici.
Ukupna suma i broj rezervacije su automatski uneti i ne mogu se menjati. Nakon uspešne kupovine, bićete vraćeni sa sigurne strane za plaćanje nazad na VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd, sajt sa potvrdom da je kupovina uspešna.
Cene aranžmana mogu biti izražene u stranoj valuti. Prilikom obračuna primenjivaće se srednji kurs Narodne banke Srbije na dan isplate.
Nakon završenog plaćanja ne mogu se vršiti izmene istog.
Korisnik sve reklamacije na izvršeno plaćanje e-računa može uputiti e-mail adresu office@vivatravel.rs.
VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd se u potpunosti odriče bilo kakve odgovornosti za štetu koja može nastati Putniku i/ili trećim licima usled neautorizovanog ili neovlašćenog korišćenja platne kartice odnosno bilo koje zloupotrebe iste (ukradene platne kartice, korišćenje platne kartice bez znanja vlasnika iste i dr.). U navedenom slučaju VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd neće izvršiti povraćaj uplaćenih sredstava.
VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd će u skladu sa važećim zakonskim propisima, preduzeti sve raspoložive mere u cilju zaštite podataka o Putniku kao i o podacima o izvršenom plaćanju e/računa. Navedeni podaci će se smatrati poslovnom tajnom i biće dostupni samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla. VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd neće koristiti navedene podatke o Putniku u cilju dostave reklamnih obaveštenja svojih i/ili trećih lica, osim u slučaju da je Putnik dao svoju izričitu saglasnost za isto.
Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, pa se tako kompletni proces naplate obavlja u sigurnom okruženju. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu. Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica WSPay.
Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici ili bilo koji drugi podaci sa kartice (broj kartice, CV2 kod ili bilo koja druga informacija sa platne kartice) nisu dostupni sistemu VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd, pa samim tim VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd neće biti odgovoran za zloupotrebu istih.
5.3. Povraćaj sredstava u slučaju plaćanja platnim karticama
Ukoliko postoji obaveza Agencije da izvrši povraćaj novca Putniku, u obavezi je da to izvrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
6. PRAVA I OBAVEZE AGENCIJE
Agencija prilikom prodaje usluga elektronskim putem posluje u skladu sa propisima kojim se uređuje elektronska trgovina.
Agencija kao organizator je dužna da ispuni posebne uslove, kao i da elektronsku prodaju turističkog putovanja, izleta i drugih usluga u turizmu vrši na propisan način.
Agencija je u obavezi da na svojoj internet stranici, odnosno veb prezentaciji vidno istakne sledeće podatke:
- poslovno ime i matični broj;
- adresu, sedište, odnosno ogranak ili izdvojeno mesto;
- kontakt podatke (telefon, e-mail adresa i dr.);
- broj i kategorija licence;
- garanciju putovanja, osiguravača, rok važenja garancije, kao i visinu depozita;
- opšte uslove putovanja;
- program putovanja koji se prodaje, sa propisanim elementima;
- ime i prezime i kontakt lica zaduženog za prijem reklamacije;
- broj tekućeg računa turističke agencije.
Kupovinom aranžmana preko veb sajta turističke agencije, putnik potvrđuje da je upoznat sa svim osnovnim informacijama o aranžmanu, uslovima, o ceni, načinu plaćanja, roku plaćanja, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, uslovima o odustanku od putovanja, te raskidanja ugovornog odnosa, mogućnosti vansudskog rešavanja sporova sa organizatorom putovanja.
Kupovina će se obavljati elektronskim putem, na osnovu ponude, a nakon prihvata ponude, a sve u skladu sa ugovorom.
Prethodno, Agencija je dužna da pre zaključenja ugovora u elektronskom obliku, na jasan i razumljiv način putnika obavesti o:
- adresi na kojoj posluje, ako ne posluje na adresi na kojoj mu je sedište ili prebivalište i adresi, broju faksa i adresi elektronske pošte trgovca u čije ime postupa, na koju potrošač može da izjavi reklamaciju;
- prodajnoj ceni koja obuhvata ukupne troškove kao način na koji će se prodajna cena obračunavati;
- uslovima, roku i postupku za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora;
- obavezi da plati organizatoru razumne troškove ako putnik ostvaruje pravo na odustanak od ugovora nakon što je podneo izjavu, odnosno obrazac;
Putnik će pre prihvata ponude biti upoznat sa svim troškovima koje elektronski način plaćanja može prouzrokovati, ukoliko isti postoje.
Agencija je dužna da prodaje turističko putovanje po prodajnoj ceni, koja se iskazuje u jedinstvenom iznosu.
Prodajna cena je ugovorena cena turističkog putovanja koja mora da sadrži sve one troškove, koji čine neodvojiv deo neophodan za realizaciju tog putovanja.
Agencija može zahtevati povećanje ugovorene cene samo ako je posle zaključenja ugovora došlo do promena u kursu razmene valute ili do promene u tarifama prevoznika, koje utiču na cenu putovanja.
U smislu navedenog pod promenom cene podrazumeva se promena cene goriva, promena cene aerodromske takse, uvođenje novih taksi ili izmene postojećih, te je u tom smislu agencija dužna da promenu ugovorene cene obrazloženo dokumentuje.
Izdvojeni obračun ili naplata pojedinačnih usluga jednog istog turističkog putovanja ne oslobađa turističku agenciju ili drugo lice od obaveze posedovanja licence i drugih uslova propisanih ovim zakonom.
Prethodno, Agencija je dužna da pre zaključenja ugovora pružanju usluga, Putnika na jasan i razumljiv način na srpskom jeziku u skladu sa zakonom, obavesti o:
- osnovnim obeležjima usluge;
- poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona;
- prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati ako se zbog prirode usluge;
- načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza;
- postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti usluge ugovoru;
- načinu izjavljivanja reklamacije organizatoru, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja Agencije po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava Putnika po osnovu saobraznosti;
- uslovima za raskidanje ugovora, ako je zaključen na neodređeno vreme ili ako se produžava automatski;
- mogućnosti vansudskog rešavanja sporova.
- trošku korišćenja sredstava komunikacije na daljinu za zaključivanje ugovora (samo ako se taj trošak obračunava na osnovi različitoj od osnovne tarife koja se plaća za korišćenje određenog sredstva komunikacije);
- uslovima, vremenskom roku i postupku za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora u skladu sa Zakonom;
- obavezi da plati organizatoru putovanja razumne troškove zbog odustanka u skladu sa zakonom, ako putnik ostvaruje pravo na odustanak od ugovora nakon što je podneo zahtev za raskid;
Agencija je dužna da Opšte uslove putovanja utvrdi u skladu sa zakonom.
Opštim uslovima putovanja uređuju se prava i obaveze Agencije i prava i obaveze Putnika.
Opšti uslovi putovanja naročito sadrže:
- pravo Agencije na naknadu stvarnih troškova ako je Putnik odustao od ugovora zbog okolnosti koje nije mogao izbeći ili otkloniti i koje bi da su postojale u vreme zaključenja ugovora predstavljale opravdan razlog da ne zaključi ugovor;
- pravo Agencije na naknadu administrativnih troškova kada je putnik obezbedio odgovarajuću zamenu ili je zamenu našao sam organizator;
- pravo Agencije na naknadu administrativnih troškova kada je putnik blagovremeno, pre roka predviđenog opštim uslovima putovanja, otkazao turističko putovanje;
- odgovornost Agencije kada izvršenje usluga iz programa putovanja poveri trećim licima;
- prava Putnika za slučaj otkaza putovanja;
- uslove za izmenu ugovora o organizovanju putovanja, pre otpočinjanja putovanja;
- podatke o garanciji putovanja, odnosno informacije o osiguranim slučajevima i instrumentima obezbeđenja, načinu njihovog aktiviranja, kao i podatke o visini depozita;
- postupak, rokove i obaveze organizatora putovanja u vezi sa reklamacijom putnika zbog otkaza putovanja, neizvršenja ili nepotpunog izvršenja usluga obuhvaćenih programom putovanja.
Podaci o garanciji putovanja, odnosno informacije o osiguranim slučajevima i instrumentima obezbeđenja, kao i načinu njihovog aktiviranja moraju biti posebno istaknuti.
U slučaju izmene bitnih elemenata ugovora o organizovanju putovanja, koje je Putnik prihvatio, Agencija je dužna da nova dokumenta ugovora o organizovanju putovanja uruči putniku u skladu sa zakonom, uz potvrdu prijema.
Program putovanja turističke agencije naročito sadrži:
- redni broj i naziv programa putovanja iz propisane evidencije;
- naziv organizatora putovanja, poslovno ime, sedište i matični broj;
- broj i kategoriju licence;
- mesto, datum i vreme početka i završetka putovanja, opis odredišta putovanja i periode boravka sa datumima ako je boravak u delovima;
- podatke o vrsti prevoza i svojstvima prevoznog sredstva koje se koristi;
- podatke o smeštajnom objektu (vrsta, naziv i kategorija prema važećim propisima zemlje u kojoj se objekat nalazi, sadržaje koje objekat ima i dr.);
- podatke o smeštajnoj jedinici (soba, studio, apartman) opremljenost, nivo komfora i usluga, kao i ostale karakteristike;
- podatke o broju i vrsti ležaja u smeštajnoj jedinici, kao i druge karakteristike uslova smeštaja; podatke o broju noćenja, vrsti i broju usluga i ukupnom broju dana turističkog putovanja;
- broj, vrstu i način usluživanja obroka;
- prodajnu cenu turističkog putovanja sa uslugama, koje su obuhvaćene tom cenom, kao i uslove za promenu cene;
- cenu onih fakultativnih usluga, koje nisu obuhvaćene prodajnom cenom;
- način i dinamiku plaćanja;
- posebne obaveze putnika koje su uslov za realizaciju putovanja (zdravstvene, carinske i granične formalnosti, administrativne i vizne, kao i dokumenta i rokovi neophodni za pribavljanje viza i sl.);
- minimalni broj putnika, ako je to uslov za realizaciju putovanja i krajnji rok za obaveštavanje putnika za slučaj otkazivanja.
Agencija je dužna da nakon izrade programa putovanja isti numeriše, overi i odloži po hronološkom redu u poseban registar.
Prilikom izrade dokumenta, koji pod istim nazivom i za istu destinaciju sadrži više različitih programa putovanja u pogledu vrste smeštajnog objekta, uslova smeštajne jedinice, prevoznog sredstva, termina i dr. numeracija se može vršiti istim brojem.
Naziv turističkog putovanja ne može da sadrži reči iz programa putovanja koje se odnose na fakultativnu uslugu.
Ako usluga iz programa turističkog putovanja (prisustvo umetničkim, kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama) čini svrhu putovanja, turistička agencija je dužna da obezbedi izvršenje usluge.
Agencija može putniku da dostavi brošuru, koja mora da sadrži istinite podatke.
Elektronskom kupovinom preko veb sajta Agencije, Putnik potvrđuje da je upoznat sa svim osnovnim informacijama o aranžmanu, uslovima, o ceni, načinu plaćanja, roku plaćanja, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, uslovima odustanka od putovanja, te raskidanja ugovornog odnosa, mogućnosti vansudskog rešavanja sporova sa Agencijom.
Kupovina će se obavljati elektronskim putem, nakon prihvata ponude, a sve u skladu sa ugovorom.
Agencija će biti odgovorna za sve greške koje nastanu usled tehničkih nedostataka u procesu prihvata ponude, koje su deo tog turističkog putovanja, odnosno povezanog putnog aranžmana.
Agencija neće biti odgovorna za greške prilikom prihvatanja ponude koje se mogu pripisati Putniku ili koje su izazvane neizbežnim i vanrednim okolnostima.
U slučaju neizvršenja ili nepotpunog izvršenja usluga obuhvaćenih programom putovanja Putnik može da izjavi reklamaciju u roku od mesec dana od dana nastanka nepravilnosti ili 15 dana od dana završetka putovanja.
Agencija je dužna da bez odlaganja otkloni svako odstupanje od prodatog turističkog putovanja, odnosno da najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije pisanim ili elektronskim putem odgovori putniku na izjavljenu reklamaciju.
Način podnošenja reklamacije, postupanje po podnetoj reklamaciji i dr. Agencija vodi u skladu sa propisima, kojima se uređuje oblast zaštite potrošača.
Novčana obaveza koju Putnik plaća putem banke, javnog poštanskog operatora ili drugog lica, koje u skladu sa zakonom pruža platne usluge, smatra se izmirenom na dan kada su banka, javni poštanski operator ili drugo lice koje u skladu sa zakonom pruža platne usluge primili platni nalog putnika.
Po izvršenoj elektronskoj kupovini, Agencija je dužna da sva dokumenta iz ugovora o organizovanom putovanju uruči putniku neposredno, elektronskim putem ili na trajnom nosaču zapisa, uz potvrdu putnika o prijemu tih dokumenata (potpisom ili elektronskim putem).
Potvrda o putovanju, pored podataka o Agenciji (naziv, poslovno ime, sedište, matični broj, broj i kategoriju licence i sl.), sadrži podatke o Putniku (ime, prezime, adresa i kontakt podatak), destinaciji, nazivu smeštajnog objekta, datumu početka i završetka putovanja, broju noćenja, vrsti i broju usluga, ukupnom broju dana turističkog putovanja, podatke o vrsti prevoza, prodajnoj ceni, kao i ceni onih usluga koje ne čine obavezni elemenat programa putovanja i dr.
Potvrda o putovanju sadrži mesto, datum izdavanja, kao i potpise ugovornih strana.
Potvrda o putovanju mora da sadrži i podatke o garanciji putovanja sa podacima potrebnim za njeno aktiviranje.
Putnik odgovara za ažurnost ličnih podataka, tačnu adresu i lične kontakte koje je dostavio organizatoru. Smatra se da su važeći oni podaci koje je putnik poslednje dao, osim ukoliko pisanim putem nije obavestio organizatora o njihovoj promeni.
U slučaju neizvršenja ili nepotpunog izvršenja usluga obuhvaćenih programom putovanja putnik može da izjavi reklamaciju u roku od mesec dana od dana nastanka nepravilnosti ili 15 dana od dana završetka putovanja.
Agencija je dužna da bez odlaganja otkloni svako odstupanje od prodatog turističkog putovanja, odnosno da najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije pisanim ili elektronskim putem odgovori putniku na izjavljenu reklamaciju.
Način podnošenja reklamacije, postupanje po podnetoj reklamaciji i dr. turistička agencija vodi u skladu sa propisima, kojima se uređuje oblast zaštite potrošača.
Izjava o konverziji
Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu. Hvala Vam na razumevanju.
7. PRAVO PUTNIKA NA ODUSTANAK OD UGOVORA ZAKLJUČENOG NA DALJINU
Imajući u vidu da Agencija i Putnik zaključuju Ugovor na daljinu elektronskim putem, u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021), Zakona o turizmu ("Sl. glasnik RS", br. 17/2019) i Zakona o elektronskoj trgovini ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 95/2013 i 52/2019), Agencija je dužna da obavesti Putnika o njegovom pravu na odustanak od zaključenog Ugovora na daljinu.
Putnik može u svakom trenutku odustati od ugovora, potpuno ili delimično.
Ako Putnik pre početka putovanja odustane od ugovra u razumnom roku koji se određuje s obzirom na vrstu aranžmana (blagovremeni odustanak), Agencija ima pravo samo na naknadu administrativnih troškova.
U slučaju neblagovremenog odustanka od ugovora, Agencija može od putnika zahtevati naknadu u određenom procentu ugovorene cene koji se utvrđuje srazmerno vremenu preostalom do početka putovanja i koji mora biti ekonomski opravdan.
Pre početka putovanja: Putnik ima pravo da odustane od putovanja, o čemu je dužan pismeno izvestiti Agenciju elektronskim putem. Datum pismenog otkaza Ugovora predstavlja osnov za obračun naknade koja pripada Agenciji, izražene procentualno po skali otkaza u odnosu na ukupnu cenu putovanja, ako Programom nije drugačije određeno i to:
Ukoliko putnik blagovremeno otkaže putovanje (90 do 45 dana) organizator ima pravo zadržavanja administrativnih troškova u iznosu od 2.000 dinara
- 10 % ako se putovanje otkaže od 44 do 30 dana pre početka putovanja,
- 20 % ako se otkaže 29 do 20 dana pre početka putovanja ,
- 40 % ako se otkaže 19 do 15 dana pre početka putovanja,
- 80 % ako se otkaže 14 do 10 dana pre početka putovanja,
- 90 % ako se otkaže 9 do 6 dana pre početka putovanja,
- 100 % ako se otkaže 5 do 0 dana pre početka putovanja ili u toku putovanja.
Izuzetno od napred navedenog, primenjivaće se sledeća skala otkaza i to:
a) kod brodskih krstarenja
- 5% a najmanje 60 eur do 91 dana pre početka putovanja;
- 15% od 90 do 45 dana pre početka putovanja;
- 30% od 44 do 29 dana pre početka putovanja;
- 50% od 28 do 15 dana pre početka putovanja;
- 80% od 14 do 7 dana pre početka putovanja;
- 95% od 6 do 3. dana pre početka putovanja;
- 100% na dan putovanja, nedolaska ili odustanka u toku puta.
b) za rekreativni odmor za predškolski uzrast, nastava u prirodi, đačke i studenske ekskurzije ako se otkazuje kompletan ugovor (za pojedinačne slučaje u okviru ekskurzije, primenjivaće se prva navedena skala ove tačke):
- 5% ako se putovanje otkaže do 120 dana pre početka putovanja;
- 20 % ako se otkaže od 119 do 90 dana pre početka putovanja;
- 50 % ako se otkaže 0d 89 do 60 dana pre početka putovanja;
- 80 % ako se otkaže od 59 do 45 dana pre početka putovanja;
- 100 % ako se otkaže od 44 do pre početka ili u toku putovanja.
c) za putovanja iz ponude „Interkontinentalna putovanja”:
- 40% ako se putovanje otkaže od 45 do 35 dana pre početka putovanja;
- 60% ako se putovanje otkaže od 34 do 30 dana pre početka putovanja;
- 70% ako se putovanje otkaže od 29 do 20 dana pre početka putovanja;
- 90% ako se putovanje otkaže od 19 do 15 dana pre početka putovanja;
- 100% ako se putovanje otkaže od 14 do 0 dana pre početka putovanja.
Promena ugovorenog mesta, datuma putovanja, prevoznog sredstva, smeštajnog objekta, smeštajne jedinice, nedobijanje vize, neplaćanje ugovorene cene i sl., smatra se odustajanjem putnika od putovanja.
Agencija ima pravo samo na naknadu učinjenih troškova ako je Putnik odustao od ugovora zbog okolnosti koje nije mogao izbeći ili otkloniti i koje bi, da su postojale u vreme zaključenja ugovora, predstavljale opravdan razlog da ne zaključi ugovor, kao i u slučaju ako je putnik obezbedio odgovarajuću zamenu ili je zamenu našao sam organizator.
Ukoliko Putnik odustane od ugovora nakon početka putovanja, a razlog za to nisu okolnosti navedene u prethodnom stavu, Agencija ima pravo na puni iznos ugovorene cene putovanja.
Agencija je dužna da u razumnom roku nakon prihvata ponude, a najkasnije __ dana pre pružanja usluge, na trajnom nosaču zapisa, preda Putniku:
- obrazac za odustanak;
- čitko i razumljivo obaveštenje;
- ugovor ili ispravu o ugovoru.
Agencija može zahtevati povećanje ugovorene cene pre početka putovanja ako je nakon zaključenja Ugovora došlo do promene u kursu razmene valuta, troškova transporta, smeštaja, vodiča ili bilo čega što utiče na promenu cena, kao i u zakonom predvidjenim slučajevima.
Naknadna sniženja cena aranžmana ne mogu se odnositi na već zaključene Ugovore i ne mogu biti osnov bilo kakvog prigovora putnika prema organizatoru.
Način ostvarivanja prava
Putnik ostvaruje pravo na odustanak od ugovora dostavljanjem Agenciji Obrazca (Izjave) za odustanak od Ugovora koji može uputiti Agenciji na mail office@vivatravel.rs.
Agencija je dužna da bez odlaganja obavesti Putnika o prijemu Izjave o odustanku od Ugovora u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.
Pravne posledice odustanka od Ugovora
Ako putnik ostvari pravo na odustanak od ugovora u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i ovim Opštim uslovima poslovanja i programa putovanja, smatra se da ugovor nije ni zaključen.
U tom slučaju, Agencija je dužna da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema Izjave o odustanku, odnosno Obrasca za odustanak izvrši povraćaj uplata koje je primila od putnika u vezi sa zaključenjem Ugovora na daljinu, a sve u skladu sa Opštim uslovima u kojima se definiše koji iznos refundacije Agencija vrši.
Putnik se ovim putem izričito saglašava da je Agencija u slučaju povraćaja uplata Putniku koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, povraćaj vrši isključivo preko VISA, Master card, Maestro, Dina card, American express metoda plaćanja, pod uslovom da Putnik zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove.
Prava Agencije da odustane od ugovora
Agencija može odustati od ugovora, potpuno ili delimično, bez obaveze na naknadu štete, ako pre ili za vreme izvršavanja ugovora nastupe izvanredne okolnosti koje se nisu mogle predvideti, ni izbeći ili otkloniti, a koje bi, da su postojale u vreme zaključenja ugovora, predstavljale opravdan razlog za organizatora putovanja da ugovor ne zaključi.
Agencija može odustati od ugovora bez obaveze na naknadu štete i kad se minimalan broj putnika, predviđen u potvrdi o putovanju, nije sakupio, pod uslovom da o toj okolnosti Putnik bude obavešten u primerenom roku koji ne može biti kraći od ___ dana pre dana kad je putovanje trebalo da otpočne.
U slučaju odustanka od ugovora pre njegovog izvršenja, Agencija mora u celini vratiti ono što je primila od Putnika.
8. REKLAMACIJE
Agencija kao organizator putovanja je dužana, da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu podnošenja reklamacije, i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija, u toku radnog vremena.
Organizator putovanja je dužаn dа vodi evidenciju primljenih reklamacija, i dа je čuvа nаjmаnje dve godine, od dаnа podnošenjа reklamacije Putnika.
Putnik je obavezan bez odlaganja na licu mesta opravdani prigovor saopštiti lokalnom predstavniku Agencije, a u hitnim slučajevima ako ovaj nije trenutno dostupan, neposrednom pružaocu usluge (npr. prevozniku, hotelijeru i dr.), ili ako ta lica nisu navedena u putnim dokumetima, direktno Organizatoru.
Za pomoć, hitne i druge slučajeve, kao i reklamacije Putnik može kontaktirati Agenciju preko telefonskog broja +381 11 78 52 800, radnim danima od 08 do 20h, subotom od 09 do15 h po srednjeevropskom vremenu ili preko e-maila: office@vivatravel.rs.
Za hitne i slične postupke potrebno je da Putnik navede broj Ugovora, mesto putovanja, naziv smeštajnog objekta, imena putnika, adresu ili broj telefona i druge neophodne podatke, preko kojih se može kontaktirati.
Putnik je u obavezi da dobronamerno sarađjuje u postupka po reklamaciji radi rešenja problema u primerenom roku u zavisnosti od prirode reklamacije (npr. kvar frižidera, nestanak struje ili vode, loše očišcćen apartman i dr. nedostaci) i prihvati ponuđeno rešenje koje odgovara ugovorenoj usluzi.
Ako uzrok reklamacije nije otklonjen na licu mesta, Putnik sa predstavnikom Agencije, o tome sastavlja pisanu potvrdu u dva primerka, koju obe strane sačinjavaju i potpisuju. Putnik zadržava jedan primerak ove potvrde.
Lokalni predstavnici, nemaju pravo da priznaju bilo kakve zahteve za naknadu, već isključivo Agencija.
Putnik ne može da zahteva srazmerno sniženje cene, raskid Ugovora i naknadu štete, ako nesavesno i na propisani način propusti da na licu mesta, bez odlaganja i blagovremeno obavesti ovlašćenog predstavika i Agenciju o nedostacima između pruženih i ugovorenih usluga.
Ukoliko nedostaci nisu otklonjeni na licu mesta, Putnik je obavezan u roku od petnest dana od dana završetka putovanja, odnosno u roku od trideset dana od dana utvrđivanja „nedostataka”, dostavi osnovanu i dokumentovanu reklamaciju (pisanu reklamaciju na licu mesta, račune o plaćenim troškovima, zahtev po vrstama neizvršenih usluga, činjenično konkretizovan i kvantifikovan u odnosu na svakog putnika ponaosob, svedoke i druge dokaze) i zahtevati povraćaj razlike u ceni između ugovorenih i neizvršenih, odnosno delimično izvršenih usluga. Svaki Putnik potpisnik Ugovora, u svoje ime i u ime lica iz Ugovora, ili lica sa urednim punomoćjem za zastupanje, reklamaciju, podnosi pojedinačno, jer Organizator neće razmatrati grupne prigovore.
Poželjno je da reklamaciju Putnik dostavi u pisanoj formi na adresu sedišta Agencije u Beogradu, koja se nalazi u ulici Krunska broj 48.
Putnik može dа izjаvi reklamaciju usmeno nа prodаjnom mestu gde je zaključio Ugovor o putovanju, odnosno drugom mestu koje je određeno zа prijem reklamacije, elektronskim putem, odnosno nа trаjnom nosаču zаpisа, uz dostаvu dokumentacije iz koje se vidi osnovanost reklamacije.
Agencija je dužna uzeti u postupak samo blagovremene, obrazložene i dokumentovane reklamacije, po učinjenoj reklamaciji Putnika, a kojima se uzrok nije mogao otkloniti u toku putovanja na licu mesta i dа Putniku izdа pisаnu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno, sаopšti broj pod kojim je zаveden njegova reklamacija u evidenciji primljenih prigovora.
Agencija je dužna u roku od 8 dana od dana prijema uredne reklamacije dostaviti Putniku pisani odgovor i da u roku od 15 dana i isplatiti razliku u ceni. Agencija može produžiti ovaj rok uz saglasnost Putnika i to evidentirati u knjigu reklamacija.
Putnik je dužan da se izjasni na odgovor Agencije najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora Agencije. Ukoliko se putnik u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom Agencije.
Ukoliko reklamacija nije kompletna i istu treba urediti, Agencija tj. lice zaduženo za prijem i obradu reklamacije će dostaviti Putniku odgovor, da istu u ostavljenom roku uredi, pod pretnjom propuštanja.
Agencija će, u skladu sa dobrim poslovnim običajima, u zakonskom roku odgovoriti Putniku i po reklamacijama koje su neblagovremene, neosnovane ili neuredne.
Sniženje cene po reklamaciji Putnika može dostići samo iznos reklamiranog, a neizvršenog dela usluge, ne može obuhvatiti već iskorisćene usluge, niti dostići iznos celokupne ugovorene cene.
Visina naknade, koja se isplaćuje po osnovanoj i blagovremenoj reklamaciji po Ugovoru, srazmerna je stepenu neizvršene, odnosno delimično izvršene usluge. Ukoliko Putnik prihvati isplatu naknade na ime srazmernog sniženja cene, ili koji drugi vid naknade, podrazumeva se da je saglasan sa predlogom Agencije za mirno rešenje spora, te se na taj način odrekao svih daljih potraživanja prema Agenciji u vezi spornog odnosa, bez obzira na činjenicu da li je o tome potpisao pismenu potvrdu o izvršenoj refundaciji, sa klauzulom o konačnom razrešenju međusobnih spornih odnosa.
Smatraće se, da je povraćaj razlike u ceni Putniku izvršen i postignut dogovor sa Putnikom u skladu sa zakonom, ovim Opštim uslovima i opštim uslovima YUTA, kada je Agencija Putniku ponudio realnu razliku u ceni za neadekvatno pružene usluge, u skladu sa cenovnikom neposrednog pružaoca usluga, koji je važio na dan zaključenja Ugovora o putovanju, i drugim raspoloživim dokazima, te da je Agencija postupila u skladu sa pozitivnim propisima.
Svaki zahtev Putnika za iniciranje postupka pred drugim licima, pre isteka roka za rešavanje prigovora, smatraće se preuranjenim, kao i obaveštavanje javnih glasila i medija, povredom Ugovora.
9. ZAKON I NADLEŽNOSTI
Uslovi kupovine i upotreba ovog sajta podleže zakonima Republike Srbije, i u slučaju spora nadležni su sudovi u Beogradu uz primenu prava Republike Srbije. Ukoliko ste stanovnik druge zemlje, Uslovi kupovine i Vaše korišćenje sajta podleže zakonima Vaše zemlje.
11. OGRANIČENJA
Sve usluge ne moraju biti dostupne svim licima ili na svim geografskim lokacijama. Učešće i dobijanje poklona u akciji ili sličnim promocijama ne mora biti omogućeno svim licima. Mi zadržavamo pravo da ograničimo dostupnost ovog sajta ili pružanje bilo kojih usluga bilo kom licu, geografskom području po našem izboru, u bilo koje doba, i prema našem sopstvenom nahođenju.
12. PROMENA USLOVA KUPOVINE
VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd može bilo kada, bez prethodne najave, izmeniti ili dopuniti uslove kupovine sajta ažuriranjem ovih Uslova kupovine koji su dostupni na našem vebsajtu. Informacija o izmenama ovih Uslova kupovine biće vidljivo istaknuta na našem vebsajtu na kojem se nalaze Uslovi kupovine pa stoga preporučujemo da pre svake kupovine posetite našu stranicu na kojem se isti nalaze i informišete se. Daljim korišćenjem bilo kojih usluga sajta, prihvatate i sva naknadno objavljena pravila i uslove kupovine.
13. OPŠTI USLOVI PRIKUPLJANJA, KORIŠĆENJA I OBRADE LIČNIH PODATAKA KUPACA
Privatnost i poverenje Putnika su veoma važni za privredno društvo VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd kao Rukovaoca Vaših ličnih podataka. Ovo se odražava na način na koji mi kao organizatori putovanja prikupljamo i obrađujemo podatke Putnika.
Putnici se savetuju da u potpunosti pročitaju odredbe ovih Opštih uslova kako bi doneli odluku koje podatke žele da podele sa Agencijom. Prilikom kupovine Usluga posredstvom sajta www.vivatravel.rs, Agencija će prikupljati od Putnika određene lične podatke, a u cilju izvršavanja obaveza koje iz takvog ugovora proističu.
Sve aktivnosti Agencije u pogledu prikupljanja i obrade ličnih podataka Putnika biće obavljane u skladu sa Zakonom o zaštiti podatka o ličnosti RS i drugim važećim propisima.
Sakupljeni podaci će se koristiti isključivoprilikom pružanja usluga, za naše marketinške aktivnosti i radi analize naših prodajnih aktivnosti, a kako bismo Vam na najbolji mogući način predstavili našu ponudu Usluga. Marketinški alati koje Agencija kao rukovalac Vaših ličnih podataka koristi, mogu biti e-mail, sms, mms ili štampani materijal.
Agencija kao rukovalac Vaših ličnih podataka podleže odgovornosti ukoliko bude vršila obradu Vaših ličnih podataka na način koji je u suprotnosti sa pozitivnim propisima Republike Srbije.
Imate pravo da u skladu sa članom 26. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti ("Sl. glasnik RS", br. 87/2018), od rukovaoca zahtevate pristup podacima, pravo na ispravku ili brisanje Vaših podataka o ličnosti u skladu sa čl. 29. i 30. Zakona, pravo na ograničenje obrade u skladu sa članom 31. Zakona, prava na prenosivost podataka u skladu sa članom 36. Zakona, kao i pravo na prigovor u skladu sa članom 37. Zakona.
Takođe, imate pravo da u skladu sa članom 82. Zakona, podnesete pritužbu Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, ako smatrate da je obrada podataka o Vašoj ličnosti izvršena suprotno odredbama Zakona.
Pravila o zaštiti privatnosti
Agencija poštuje Vašu privatnost i obavezuje se da zaštiti privatnost i poverljivost ličnih podataka osoba koje se registruju ili na drugi način povežu sa potrošača.
- Vrste ličnih podataka koje prikupljamo i način njihove upotrebe.
Kako bismo bili u mogućnosti da izvršimo Ugovor o pružanju usluga na daljinu koji ovim putem zaključujete, kao i kako bismo Vam omogućili potpunu informisanost u vezi sa aktuelnim ponudama i uslovima saradnje, uz Vašu izričitu saglasnost koju ovim putem dajete prikupljamo sledeće podatke o Vama:
- Vaše ime, prezime, adresu e-pošte, telefonski broj i podatke o Vašoj adresi.
Vaše pružanje podataka se zasniva na potpuno dobrovoljnoj osnovi.
U slučaju da ne želite da nam dostavite neki od podataka koji je neophodan za izvršenje Ugovora o prodaji usluga turističkog aranžmana, odnosno zaključenje Ugovora (npr. ime i prezime), zadržavamo pravo da odbijemo zaključenje Ugovora na daljinu.
Podaci kojima se možete identifikovati neće se koristiti ni za kakve druge namene osim za one za koje ste dali izričitu saglasnost.
- Treće strane
Agencija neće prodavati, distribuirati, izdavati ili na bilo koji drugi način činiti dostupnim Vaše lične podatke bilo kome bez vaše izričite dozvole, osim (i) ako je to neophodno ili ako ste to dozvolili u skladu s ovim Opštim uslovima kako biste zaključili Ugovor i (ii) ukoliko smo na to obavezani zakonskim propisima ili odlukama nadležnih organa.
S vremena na vreme možda ćemo angažovati druga pravna i fizička lica za obavljanje određenih funkcija u naše ime (npr. angažovanje spoljnih saradnika za prenos e-mailova).
Oni će u tom slučaju imati pristup Vašim ličnim podacima u ograničenom obimu (na primer samo adresa e-maila) i isključivo kako bi mogli obavljati poslove za koje smo ih angažovali i koji su u skladu sa Vašim pristankom za obradu Vaših ličnih podataka, no ne smeju ih koristiti ni u koju drugu svrhu.
U gore navedenim slučajevima, s pružaocima usluga uvek sklapamo ugovore o čuvanju tajnosti podataka kako bismo osigurali da Vaši podaci ostaju sigurni i da se s njima ispravno postupa.
- Ažuriranje Vaših ličnih podataka
Agenciji kao Rukovaocu će biti potrebna Vaša pomoć kako bi se osiguralo da su Vaši lični podaci koje ste nam dostavili ispravni i ažurni.
Ukoliko želite izmeniti ili ažurirati Vaše lične podatke ili ukoliko želite da izbrišemo Vaše podatke iz naše baze, to možete učiniti pisanim putem na adresu VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd, sa sedištem na adresi Krunska 48, Beograd ili e-mailom na office@vivatravel.rs.
Vaše podatke, kao i podatke o načinu korišćenja naših Usluga ćemo čuvati dok sa nama budete bili u ugovornom odnosu, te u periodu od dve godine od momenta pružanja usluga turističkog aranžmana.
Vaše podatke (email adresu i broj telefona) koje eventualno budemo koristili u svrhe marketinga čuvaćemo dok ne opozovete Vašu saglasnost što možete učiniti tako što ćete nas kontaktirati na jedan od načina naznačenih u tekstu ispod.
Automatizovano donošenje odluke, uključujući profilisanje, kao bilo koji oblik automatizovane obrade koji se koristi da bi se ocenilo određeno svojstvo ličnosti, može se primeniti prema Vama samo u izuzetnim slučajevima i pod uslovima i na način iz člana 38. Zakona kao i u skladu sa svrhom Zakona i njegovim zaštitnim odredbama koje se odnose na ličnosti čiji se podaci štite.
d) Sigurnost
Vaši lični podaci čuvaju se u lozinkama zaštićenoj bazi podataka. Agencija kao Rukovalac Vašim podacima će preduzeti sve mere predostrožnosti (do razumne granice) kako bi se osigurala sigurnost Vaših podataka.
e) Obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših potrošača. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge. Dajemo Putnicima mogućnost izbora uključujući mogućnost odluke da li žele ili ne da se izbrišu sa mailing lista koje se koriste za marketinške kampanje. Svi podaci o Putnicima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla.
Iako ulažemo napore u zaštitu Vaših ličnih podataka, ne možemo Vam bezuslovno garantovati sigurnost podataka koje nam dostavljate, pa to činite na vlastiti rizik.
Zaštita privatnosti korisnika
U ime VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd, obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših Putnika. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o Putnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje Putnika u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge.
Dajemo Putnicima mogućnost izbora uključujući mogućnost odluke da li žele ili ne da se izbrišu sa mailing lista koje se koriste za marketinške kampanje. Svi podaci o Putnicima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla. Svi zaposleni odgovorni su za poštovanje načela zaštite privatnosti
Zaštita poverljivih podataka o transakciji
Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebnom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuje procesor platnih kartica Banca Intesa a.d Beograd, pa se tako kompletan proces naplate obavlja na stranicama Banca Intesa. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu
Povraćaj sredstava
U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, VIVA TRAVEL doo Beograd, je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja.”
Objavljivanje izmena Opštih uslova
Sve izmene ovih Opštih uslova Agencija će blagovremeno istaći na našem zvaničnom web sajtu, a pre stupanja na snagu tih izmena. Kao i obično, ako se ne slažete s izmenama Opštih uslova, uvek imate opciju da zahtevate brisanje Vaših ličnih podataka iz naše baze.
Način na koji nas možete kontaktirati
Ukoliko imate bilo kakva pitanja ili zahteve u vezi Vaših ličnih podataka koje ste nam učinili dostupnim ili bilo koja druga pitanja o Uslugama i aktuelnim ponudama možete nas kontaktirati na neki od sledećih načina:
- poštom na adresu sedišta VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd, sa sedištem na adresi Krunska 48, Beograd;
- putem maila office@vivatravel.rs.
Na sve što nije definisano ovim Opštim uslovima, primenjivaće se Zakon o obligacionim odnosima Republike Srbije i drugi propisi važeći u Republici Srbiji.
Sve sporove u vezi sa ugovornim odnosom između organizatora i potrošača, organizator i potrošač će nastojati da reše sporazumno.
U slučaju da sporazumno rešenje spornog pitanja ne bude bilo moguće, za njegovo rešavanje nadležan će biti stvarno nadležan Privredni sud na teritoriji grada Beograda.
VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd (u daljem tekstu „mi“) shvata privatnost podataka veoma ozbiljno. Ova Politika privatnosti opisuje kako VIVA TRAVEL doo Beograd, kao rukovalac u smislu Opšte regulative o zaštiti podataka („GDPR“) i Regulative o elektronskoj privatnosti („ePrivacy Regulation“), sakuplja i obrađuje podatke o ličnosti i druge informacije o korisnicima.
Kategorije podataka o ličnosti i svrhe obrade
1.Metapodaci
Naš sajt možete koristiti bez davanja bilo kakvih podataka o ličnosti o sebi. U tom slučaju, VIVA TRAVEL d.o.o. će prikupljati samo sledeće metapodatke na osnovu Vašeg korišćenja istih:
Stranicu sa koje ste došli do našeg sajta, datum i vreme pristupa, količinu prenetih podataka, status prenosa, tip internet pretraživača, IP adresu, operativni sistem i interfejs, jezik i verziju softvera pretraživača.
Vaša IP adresa će se koristiti kako bi Vam se omogućio pristup našem sajtu. Kad IP adresa više nije potrebna u tu svrhu, skratićemo Vašu IP adresu uklanjanjem poslednjih osam karaktera Vaše IP adrese. Metapodaci, uključujući i skraćenu IP adresu koristiće se za poboljšanje kvaliteta i usluga na našem vebsajtu ili u aplikaciji analiziranjem ponašanja naših korisnika.
Komentari
Kada posetioci ostavljaju komentare na sajtu, prikupljaju podatke prikazane u obrascu za komentare, a takođe i IP adresu posetilaca i niz korisnika korisničkog agenta za pomoć pri otkrivanju spama.
Anonimni niz koji je kreiran sa vaše e-adrese (takođe nazvan je hash) može se pružiti Gravatar servisu da biste videli da li ga koristite. Politika privatnosti Gravatar servisa dostupna je ovde: https://automattic.com/privacy/. Nakon odobrenja vašeg komentara, vaša slika profila je vidljiva javnosti u kontekstu vašeg komentara.
Ugrađeni sadržaj sa drugih veb stranica
Članci na ovoj veb lokaciji mogu uključivati ugrađeni sadržaj (npr. Video zapise, slike, članke, itd.). Ugrađeni sadržaj sa drugih veb stranica se ponaša na isti način kao i da je posetilac posetio drugu veb lokaciju.
Ovi veb sajtovi mogu prikupljati podatke o vama, koristiti kolačiće, ugrađivati dodatna praćenja treće strane i nadgledati svoju interakciju sa tim ugrađenim sadržajem, uključujući praćenje interakcije sa ugrađenim sadržajem ako imate nalog i prijavljeni ste na toj veb lokaciji.
Nalog
Ako kreirate nalog na našem sajtu od vas će biti traženo da unesete sledeće Vaše podatke o ličnosti: Ime i prezime i imejl adresu, korisničko ime i željenu lozinku. VIVA TRAVEL d.o.o. obrađuje takve podatke o ličnosti kako bismo Vam pružili funkcionalnosti naloga, kako bismo Vam dostavljali marketinške materijale u meri u kojoj je to dozvoljeno merodavnim propisima i radi analize Vaših interesovanja u marketinške svrhe.
Rezervaciia aranžmana
U slučaju rezervacije aranžmana preko našeg veb sajta ili aplikacije, VIVA TRAVEL d.o.o. sakuplja i obrađuje Vaše sledeće podatke o ličnosti: Ime i prezime, adresu, poštansku adresu, broj telefona, podatke o Vašem aranžmanu, cenu, datum porudžbine, status aranžmana, zahtev za primanje marketinških imejlova (nije obavezno).
VIVA TRAVEL d.o.o. obrađuje takve podatke o ličnosti za potrebe realizacije ugovornog odnosa i rezervacije usluga, pružanja usluga zaštite putnika, usaglašavanja sa zakonskim obavezama, odbrane, ostvarivanja i sprovođenja pravnih zahteva i marketinga u skladu s interesovanjima putnika.
2. Treće strane
Prenos pružaocima usluga
VIVA TRAVEL d.o.o. može angažovati eksterne pružaoce usluga, koji nastupaju kao obrađivači podataka za VIVA TRAVEL d.o.o., za pružanje određenih usluga VIVA TRAVEL d.o.o., kao što su pružaoci usluga vezanih za vebsajt, pružaoci marketinških usluga ili pružaoci usluga IT podrške. Prilikom pružanja takvih usluga, eksterni pružaoci usluga mogu imati pristup i/ili obrađivati Vaše podatke o ličnosti.
Mi zahtevamo od tih eksternih pružaoca usluga da sprovode i primenjuju mere zaštite kako bi obezbedili privatnost i bezbednost Vaših podataka o ličnosti.
Ostali primaoci
VIVA TRAVEL d.o.o. može preneti – u saglasnosti sa merodavnim propisima o zaštiti podataka – podatke o ličnosti organima za sprovođenje zakona, državnim organima, pravnim savetnicima, eksternim konsultantima ili poslovnim partnerima. U slučaju spajanja ili preuzimanja, podaci o ličnosti mogu se preneti trećim licima koja učestvuju u postupku spajanja ili preuzimanja.
Komentari posetilaca mogu se proveriti putem automatske usluge za otkrivanje spama.
Međunarodni prenos podataka o ličnosti
Podaci o ličnosti koje prikupljamo ili primimo o Vama mogu se prenositi na i mogu ih obrađivati primaoci koji se nalaze unutar ili izvan Evropske ekonomske zone („EEZ“). Te države obuhvataju one koje su navedene na stranici https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection_en, a koje pružaju adekvatan stepen zaštite podataka sa stanovišta evropskih propisa o zaštiti podataka o ličnosti. Primaoci u SAD-u su delimično sertifikovani prema “Zaštitu za privatnost između EU i SAD” („EU-U.S. Privacy Shield“), pa se, zbog toga, smatra da pružaju adekvatan stepen zaštite podataka sa stanovišta evropskih propisa o zaštiti podataka. Ostali primaoci mogu se nalaziti u drugim državama koje ne pružaju adekvatan stepen zaštite sa stanovišta evropskih propisa o zaštiti podataka.
VIVA TRAVEL d.o.o. će preduzeti sve potrebne mere da obezbedi da se i prenosi izvan EEZ-a adekvatno zaštite kako se to zahteva merodavnim propisima o zaštiti podataka. U vezi s prenosom u zemlje koje ne pružaju adekvatan stepen zaštite podataka, prenos zasnivamo na odgovarajućim merama zaštite, kao što su standardne klauzule o zaštiti podataka koje je usvojila Evropska komisija ili nadzorni organ, odobreni kodeks ponašanja zajedno s obavezujućim i izvršivim obavezivanjima primaoca ili odobreni mehanizmi sertifikacije zajedno s obavezujućim i izvršivim obavezivanjima primaoca.
3. Pravni osnov za obradu
Obradu Vaših podataka o ličnosti možemo zasnivati na sledećim pravnim osnovima:
- Da li ste pristanak na obradu Vaših podataka u jednu ili više konkretnih svrha;
- Obrada je potrebna za realizaciju ugovora u kojem ste jedna od strana ili radi preduzimanja koraka, na Vaš zahtev, a pre zaključivanja ugovora;
- Obrada je potrebna radi usaglašavanja sa zakonskim obavezama kojima podležemo;
- Obrada je potrebna radi zaštite vitalnih interesa – Vaših ili drugog fizičkog lica;
- Obrada je potrebna za izvršenje zadataka koji se vrše u javnom interesu ili u okviru sprovođenja zvaničnih ovlašćenja koja su nam dodeljena;
- Obrada je potrebna radi legitimnih interesa koje nastojimo da zaštitimo mi ili treća strana, osim kad nad takvim interesima pretežu Vaši interesi ili fundamentalna prava i slobode koja zahtevaju zaštitu podataka o ličnosti, naročito ako ste dete;
- Ostali merodavni pravni osnovi za obradu podataka, naročito odredbe u zakonima zemalja članica;
Obradu Vaših naročito osetljivih podataka o ličnosti možemo vršiti po sledećem pravnom osnovu:
- Da li ste izričiti pristanak na obradu naročito osetljivih podataka o ličnosti u jednu ili više konkretnih svrha;
- Obrada je potrebna za potrebe vršenja obaveza i korišćenja konkretnih prava VIVA TRAVEL d.o.o.-a ili lica na koje se podaci odnose u oblasti radnopravnih propisa i propisa o socijalnom osiguranju i socijalnoj zaštiti;
- Obrada se odnosi na podatke o ličnosti koje isključivo obelodanjuje lice na koje se podaci odnose;
- Obrada je potrebna radi utvrđivanja, ostvarivanja ili odbrane od pravnih zahteva ili kad god sudovi postupaju u svojom svojstvu;
Dostavljanje Vaših podataka o ličnosti zahteva se zakonskim ili ugovornim obavezama ili je potrebno kako si se stupilo u ugovor s nama ili kako biste primili naše usluge/proizvode koje ste zahtevali ili ste jednostavno dobrovoljno tako odlučili.
4. Koja prava imate i kako možete da ih iskoristite?
Ako ste dali pristanak na određeno prikupljanje, obradu i korišćenje Vaših podataka o ličnosti, možete opozvati taj pristanak u bilo kom trenutku, sa dejstvom za ubuduće.
Prema merodavnim propisima o zaštiti podataka, imate pravo:
- da tražite uvid u svoje podatke o ličnosti,
- da tražite ispravku Vaših podataka o ličnosti,
- da tražite brisanje Vaših podataka o ličnosti,
- da tražite ograničavanje obrade Vaših podataka o ličnosti,
- da tražite prenosivost podataka,
- da prigovorite obradi Vaših podataka o ličnosti (uključujući i prigovaranje profilisanju), i
- da se suprotstavite automatizovanom odlučivanju (uključujući i profilisanje).
U slučaju prigovora, imate i pravo da uložite žalbu nadležnom nadzornom organu za zaštitu podataka.
5. Kolačići i druge tehnologije praćenja
Cookies (kolačići) su mali tekstualni podaci koji mogu biti sačuvani na hard-disku posetioca internet stranice. Informacije koje cookies sadrže olakšavaju vam navigaciju na internetu i omogućuju vam da samostalno uredite parametre na našoj internet stranici.
Iz tih razloga koristimo cookies na našoj internet stranici. Oni su vremenski ograničeni i rok trajanja im je 6 meseci nakon posete stranici www.vivatravel.rs.
Možete sprečiti čuvanje kolačića na vašem hard-disku izmenom postavki vašeg pretraživača. Informacije o tome kako to da uradite možete pronaći u uputstvima proizvođača vašeg pretraživača.
6. Koliko čuvamo Vaše podatke o ličnosti?
Ako ostavite komentar, komentar i njegovi metapodaci se zadržavaju na neodređeno vreme. Ovo je tako da možemo automatski prepoznati i odobriti bilo kakve naknadne komentare umesto da ih držimo u redu za moderiranje.
Za korisnike koji se registruju na našoj veb lokaciji, mi takođe čuvamo lične informacije koje pružaju u svom korisničkom profilu. Svi korisnici mogu videti, uređivati ili izbrisati svoje lične informacije u bilo kom trenutku (osim što ne mogu promeniti svoje korisničko ime). Administratori veb stranice mogu videti i uređivati te informacije.
Ako imate nalog na ovoj stranici ili ste ostavili komentare, možete zatražiti da dobijete izvezenu datoteku ličnih podataka koje imamo o vama, uključujući i sve podatke koje ste nam dali. Možete takođe zatražiti da obrišemo sve lične podatke koje imamo o vama. Ovo ne uključuje nikakve podatke koje smo dužni držati u administrativne, pravne ili sigurnosne svrhe.
Vaši podaci o ličnosti zadržavaju se sve dok je to potrebno kako bismo Vam mogli dostaviti tražene usluge. Kad se naš odnos završi, ili ćemo obrisati Vaše podatke o ličnosti ili pak anonimizirati Vaše podatke o ličnosti, osim u slučaju da postoje zakonski zahtevi za zadržavanje istih. Možemo zadržati Vaše detalje za kontakt i interesovanje za naše usluge duži vremenki period ako je VIVA TRAVEL d.o.o. dozvoljeno da Vam šalje marketinške materijale. Takođe, merodavno pravo može zahtevati od nas da zadržimo određene Vaše podatke o ličnosti tokom perioda od 10 godina.
Možemo zadržati i Vaše podatke o ličnosti nakon raskida ugovornog odnosa ako su Vaši podaci o ličnosti potrebni radi usaglašavanja s drugim merodavnim zakonima ili ako su nam Vaši podaci o ličnosti potrebni za utvrđivanje, ostvarivanje ili odbranu pravnih zahteva, samo kada je to neophodno. U meri u kojoj je to moguće, ograničićemo obradu Vaših podataka o ličnosti u te ograničene svrhe nakon završetka ugovornog odnosa.
Ovi Opšti uslovi poslovanja privrednog društva VIVA TRAVEL d.o.o. Beograd, sa sedištem na adresi Krunska 48, Beograd, doneti su dana 01.08.2025.godine i objavljeni na internet stranici www.vivatravel.rs, a stupaju na snagu i primenjuju se počev osmog dana od dana objavljivanja.
VIVA TRAVEL D.O.O. Beograd